השגה מדיטטיבית גבוהה
אירועים המפורסמים באתר זה (למעט אירועים של בודהיזם בישראל) מועברים על ידי מורים ומורות שונים שאינם קשורים לארגון. בודהיזם בישראל אינה נושאת באחריות בנוגע לנכונות ולטיב הפרסומים ולא תהיה אחראית לאספקת השירות ולכל נזק שעלול להיגרם כתוצאה מצפייה במידע או רישום לאירוע. השימוש באתר הינו בהתאם לתנאי השירות ולהסכם הפרטיות.
ריטריט ויפאסנה קצר – 5 ימים בהנחיית ענת צחור. הריטריט מתקיים בשתיקה ולפי המסורת הנזירית. בריטריט נחווים ונלמדים השלבים הבסיסיים של טכניקת מדיטציית סאטיפאתנה-ויפאסנה והמתרגל מתחיל לטפס בסולם הידע, מתגבר על מכשולים ומחזק כוחות ותובנות. זהו תהליך של ריפוי, יצירת שלווה, איזון נפשי, שחרור ממכאובים ותפיסות שגויות.
בהשתתפות: יעקב רז, איילת שמולביץ׳, יובל אידו טל, ענבל הללי בלס, מאיה לאוב, ד״ר יהודית לובל, אביגיל פן, גבריאל שירז ״לרבים מאיתנו חוויית החיים בתקופה זו היא של אובדן דרך: מסכת של בלבול, צער, יגון.. נראה שכל שהיה בטוח נופץ, נגוז. כך במישור האישי. כך בלאומי. כשחושבים על המאמצים לסלילתה של דרך, הלב מתכווץ: תכנון התוואי, המכשולים שבדרך, עוגמת הנפש, הקורבנות. והנה משנסללה, נדמה שהיעד נעלם, או שלא התקיים מעולם, או שעבר למקום אחר… האם אובדן הדרך יכול לשמש מקור…
אחרי הפסקה של כמה חודשים נחזור ביום שישי ה-2.8.2024, ללמוד את הטקסט הקנוני של שאנטידווה שעוסק במוטיבציה, בגישה, בתרגול ובאורח חייו של בודהיסטווה – מתרגל.ת שמשלב את כל שיעורי הבודהה בתרגול שיוביל אותו או אותה להארה שלמה למען כל היצורים החיים. לפני שיצאנו לחופשה הספקנו לקרוא את הפרק הראשון שעוסק ביתרונות הבודהיצ׳יטה; את הפרק השני שעוסק בהכנת התודעה לכינון תודעת ההארה; ובתים מהפרק השלישי שמובלים לטיפוח שלם של שני סוגי הבודהיצ׳יטה: כשאיפה וכמעשה. במפגשים הקרובים נמשיך בלימוד הטקסט. נתחיל בחזרה…
יום שישי, 2 באוגוסט 2024
בין השעות: 12:30-10:00
בהשתתפות: סנדיה בר-קמה, ד״ר אסף סטי אל-בר, ד״ר אסף פדרמן, שלמה בזם
מנחים: אילן לוטנברג ואבי פאר
״כל שמחה שקיימת בעולם זה מקורה בשאיפה שאחרים יהיו מאושרים, וכל סבל שקיים בעולם זה מקורו בשאיפה לאושרי שלי.״
(שנטידווה)
כולנו מייחלים, ובצדק, לחיים מלאי שמחה, סיפוק ואושר.
הבודהיזם אינו מתכחש לכך. הוא מאשר הן את זכותנו הבסיסית לאושר והן את יכולתנו המלאה להגשים אושר זה ומציע לנו דרך שמובילה להכנסת שמחה לחיינו.
עם זאת, “השמחה הבודהיסטית” שונה מההגדרה היומיומית המקובלת – היא מבקשת להיות כזו שמגיעה ממקורות פנימיים ואינה מותנית בנסיבות חיים חיצוניות.
במפגש זה נשמע התייחסויות ופרשנויות על התייחסות הבודהיזם לשמחה בחיינו:
מתרגל, ופוסע על הדרך מאז 1997 במסורת הויפסנא והבודהיזם הטיבטי.
חוקר דהרמה בת-זמננו, דהרמה מעורבת חברתית ואת המפגש בין ההגות הבודהיסטית לפילוסופיה המערבית.
עבודת הדוקטורט שלו מציעה תפיסה חינוכית דיאלוגית לאור הבודהיזם המעורב חברתית.
מלמד דהרמה ומדיטציה בעמותת תובנה ובגופים נוספים, מלמד פילוסופיה בתיכון ובמכללה למורים ובוגר התכנית התלת-שנתית ללימודי האקומי – פסיכולוגיה התנסותית.
אסף פדרמן, מחבר הספרים “מיינדפולנס: שינוי נפשי באמצעות אימון מוחי” (2018), ו”דברי אמת”, תרגום לעברית של הדהמפדה (2011).
מלמד דהרמה, מיינדפולנס ומטפל בפסיכותירפיה, מצייר וכותב.
מתגורר בחיפה עם משפחתו.
לומד מלמד ומתרגל בודהיזם טיבטי, מאהמודרה ודזוגצ’ן, תלמידו של קרמה צ’גמה רינפוצ’ה וסנגטרול רינפוצ’ה – שושלת הקגיו.
מייסד MEDITATION FACTORY, מרכז בודהיסטי לתרגול ולימוד בהרצליה.
מתרגלת מ-1986. מורה בעמותת ‘תובנה’ ובמסגרות נוספות. חייתה שבע שנים באשראם ליוגה ומדיטציה בארצות הברית.
שמה דגש על הקשר בין התרגול לחיי היומיום, על חקירת החוויה האישית האותנטית ועל האפשרות לחיות חיים ערים בכל רגע.
מקיימת מפגשים אישיים עם יחידים וזוגות. מנחה סדנאות, קורסים וקבוצות.
פעילה בקבוצת ‘דהרמה מעורבת חברתית’.
מאמינה שחופש אפשרי ושבכולנו טמונה היכולת לאהוב, לחמול ולהתעורר.
ריטריט ויפאסנה קצר – 5 ימים בהנחיית ענת צחור. הריטריט מתקיים בשתיקה ולפי המסורת הנזירית. בריטריט נחווים ונלמדים השלבים הבסיסיים של טכניקת מדיטציית סאטיפאתנה-ויפאסנה והמתרגל מתחיל לטפס בסולם הידע, מתגבר על מכשולים ומחזק כוחות ותובנות. זהו תהליך של ריפוי, יצירת שלווה, איזון נפשי, שחרור ממכאובים ותפיסות שגויות.
בהשתתפות: יעקב רז, איילת שמולביץ׳, יובל אידו טל, ענבל הללי בלס, מאיה לאוב, ד״ר יהודית לובל, אביגיל פן, גבריאל שירז ״לרבים מאיתנו חוויית החיים בתקופה זו היא של אובדן דרך: מסכת של בלבול, צער, יגון.. נראה שכל שהיה בטוח נופץ, נגוז. כך במישור האישי. כך בלאומי. כשחושבים על המאמצים לסלילתה של דרך, הלב מתכווץ: תכנון התוואי, המכשולים שבדרך, עוגמת הנפש, הקורבנות. והנה משנסללה, נדמה שהיעד נעלם, או שלא התקיים מעולם, או שעבר למקום אחר… האם אובדן הדרך יכול לשמש מקור…
אחרי הפסקה של כמה חודשים נחזור ביום שישי ה-2.8.2024, ללמוד את הטקסט הקנוני של שאנטידווה שעוסק במוטיבציה, בגישה, בתרגול ובאורח חייו של בודהיסטווה – מתרגל.ת שמשלב את כל שיעורי הבודהה בתרגול שיוביל אותו או אותה להארה שלמה למען כל היצורים החיים. לפני שיצאנו לחופשה הספקנו לקרוא את הפרק הראשון שעוסק ביתרונות הבודהיצ׳יטה; את הפרק השני שעוסק בהכנת התודעה לכינון תודעת ההארה; ובתים מהפרק השלישי שמובלים לטיפוח שלם של שני סוגי הבודהיצ׳יטה: כשאיפה וכמעשה. במפגשים הקרובים נמשיך בלימוד הטקסט. נתחיל בחזרה…