מילולית – צמא. הכוונה היא להשתוקקות שהיא…
ספר זה אנו אסופת שיחות שהעביר אג’אהן סומדהו, נזיר במסורת התרוואדית של נזירי היער, מבכירי מורי הדהאמה העכשווים במערב. גישתו של אג’אהן סומדהו מתחילה בקבלת עצמנו כפי שהננו ולא כאידיאל כלשהו שנדמה לנו שאנו צריכים לדמות לו. קבלה זו יוצרת מצב של רגיעה, המאפשר מרחב שבו תובנה יכולה להפציע. בכל צורה שבה המרחב מתגלה, הוא מצביע על הבלתי מותנה, מעבר לגוף ולאובייקטים של ההכרה.
ממצב זה של מרחב ניתן לבחון או להרהר בהתניות החברתיות והאישיות, ובכך לשחרר את הלב מאשליית ההזדהות עם האישיות. אין תהליך זה של דחית עצמנו או תפיסת מחשבות ותחושות מסויומות כמוטעות, אלא של למידה להיות עד אילם לכל מה שמופיע, מבלי להאחז בהתנסות הזאת או לדחות אותה.
במהות הדברים, מדובר באמון, בהקשבה, בקבלת כל מה שעולה בהתנסות כ”דברים כפי שהם”, או, כמו שאג’אהן סומדהו אוהב לומר,”לקדם את הסבל בברכה”… המקלט אינו נמצא במורה או בכתבים, אלא בטוהר הלב, בנקודה שאיננה משתנה לעולם, שאין בה השקפות או דעות, שאינה מושפעת מדבר, ובה בעת מלאת חיות, מגיבה, ספונטנית וחומלת, וכל כולה כאן ועכשיו.
פריטים נוספים
להיות בודהיסאטווה
“דרך הבּוֹדהיסאטווה” היא פואמה המחזיקה כ-770 בתי שיר שנכתבה במאה ה־8 על ידי שנטידווה ונחשבת ברבים לטקסט החמלה המכונן של זרם המהאיאנה. מאז כתיבתה ועד היום משמשת הפואמה כבסיס ללימוד, […]
תרגול של שלום
פמה צ’ודרון היא נזירה אמריקאית בזרם של בודהיזם טיבטי המשתייך לאילן היוחסין של ג’וגיאם טרונגפה, מאסטר מדיטציה טיבטי בעל שם. היא משמשת כמורה בכירה במנזר גאמפו אבי שבנובה סקוטיה, המנזר הטיבטי […]
חזרה להווה
רבים מאיתנו מוטרדים מאד ממצב העולם. אני יודעת עד כמה אנשים מייחלים בכנות שהדברים ישתנו ושברואים בכל מקום יהיו חופשיים מסבל. אך אם נהיה כנים עם עצמנו, האם יש לנו […]
לחיות את היופי
אנו חיים בזמנים קשים. לעתים החיים נראים כמו נהר גועש שמאיים להטביע אותנו ולהרוס את העולם. אם כן, מדוע לא כדאי להיאחז בגדת הנהר הבטוחה – בדפוסים ובהרגלים המוכרים שלנו? […]