עגלת הקניות

0
סה"כ עלות המוצרים

התנהלות נכונה בארגון

פרה אג'אן עופר
09/09/2021

לאחרונה נשאלתי בכמה הזדמנויות על התייחסות הבודהה להתנהלות של גופים, ארגונים ומדינות. במהאפריניבאנה סוטה מסופר על מלך מגדהה אג’אטסאטו שתכנן מלחמה נגד שבט הווג’ינים. המלך שלח שליחים לבודהה כדי להתייעץ ולשאול לדעתו.

הבודהה השיב:

“אם והווג’ינים עורכים אסיפות בקביעות ובאופן תדיר, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. אם הווג’ינים נפגשים בהרמוניה, נפרדים בהרמוניה ועורכים את עסקיהם  בהרמוניה, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. במידה והם אינם מאשרים את אשר לא אושר בעבר או מבטלים את שאושר בעבר אלא פועלים בהתאם למה שאושר במסורת הוותיקה שלהם, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. אם הוויג’ינים מכבדים, מוקירים ומעריכים את זקני העדה שלהם ומקבלים אותם כבעלי דעה שיש להקשיב לה, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. אם הם אינם חוטפים נשים ובנות של אחרים ומכריחים אותן לחיות איתם, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. במידה והם מכבדים, מוקירים מעריכים  ומברכים את המקומות הקדושים להם באזורם ומחוץ לאזורם ולא מפסיקים את התמיכה הראויה למכבדיהם אלא ממשיכים לתמוך בהם כבעבר, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם. אם הווג’ינים דואגים להספקה ראויה לביטחונם של הארהנטים, כך שהארהנטים יבואו בעתיד להתגורר שם ואלה שכבר גרים שם יחיו בנוחות, יש לצפות לשגשוגם ולא לדעיכתם.”

הבודהה אומר לשליח שהוא לימד את הוג’ינים בעבר את שבעת העקרונות הנ”ל וכל עוד הם ישמרו עליהם , לא יהיה ניתן להביסם.

עצה זו מתאימה גם היום לעסקים, חברות ניהול, ארגונים ומדינות. אם מתקיימות שם פגישות והתייעצויות תכופות המתנהלות בהרמוניה, שיתוף פעולה ואחדות, אם חלה התקדמות בתהליך ולא ביטול של דברים שאושרו בעבר או אישור דברים שקודם לכן בוטלו, כלומר אם אין בלבול ואי סדר בתהליך, אם ניתנים כבוד והערכה לבעלי ניסיון וידע, אם ההתנהלות היא על פי חוק וסדר דוגמת חמש המצוות, יש לצפות שהארגון, המוסד או המדינה ישגשגו  ולא ידעכו.

מי ייתן וכל היצורים החיים ילמדו לחיות בהרמוניה קודם כל בינם לבין עצמם, בינם לבין בני משפחתם, עם החברה הקרובה, במקומות העבודה שלהם, במדינה, באזור ובעולם כולו.

מי ייתן ונלמד כולנו לחיות בשלום עם עצמנו ועם האחרים.

avatar

פרה (נזיר) אג’אהן (מורה) עופר מתרגל מדיטציית ויפאסנה במנזר וואט למפנג ווט צ’ום טונג בתאילנד תחת הדרכתו של אג’אן טונג סיראמנגלו ותאנת צ’ינדפורן.

מאז שנת 2005 פרה אג’אהן עופר מלמד בארץ. בנוסף הוא משמש כנזיר ומורה במקדש בודהיסטי ליד פרנקפורט ובמרכז הויפאסנה דהמהצ’ירי ליד מינכן גרמניה ומלמד במקומות שונים בעולם.

פריטים נוספים

“דילמת הרועה” – על הגנה העצמית ושימוש בכוח במסורות הבודהיסטיות

לומד, מלמד ומתרגל בודהיזם טיבטי, מאהמודרה ודזוגצ’ן, תלמידו של קרמה צ’גמה רינפוצ’ה וסנגטרול רינפוצ’ה – שושלת הקגיו. מייסד MEDITATION FACTORY, מרכז בודהיסטי לתרגול ולימוד בהרצליה.   *** הגנה עצמית היא […]

שלמה בזם
library image

לקום מהשבעה

מתרגל, ופוסע על הדרך מאז 1997 במסורת הוויפסנא והבודהיזם הטיבטי. חוקר דהרמה בת-זמננו, דהרמה מעורבת חברתית ואת המפגש בין ההגות הבודהיסטית לפילוסופיה המערבית. עבודת הדוקטורט שלו מציעה תפיסה חינוכית דיאלוגית […]

אסף סטי אל-בר
library image

רוחניות בזמן מלחמה – מהסבל אל החופש

מורה לווִיפַּסַנַא, מיינדפולנס ודהרמה. מלמדת בארץ ובעולם משנת 2004. למדה ותרגלה עם מורים ידועים ברחבי העולם במסורת הוויפאסנא הבודהיסטית ובמסורת האי-שניות ההינדואיסטית. שהתה תקופות ארוכות במזרח ובמערב במנזרים ובמרכזי מדיטציה, […]

לילה קמחי
library image

יותר מדי עכשיו

פרופסור אמריטוס ללימודי יפן וזן בודהיזם באוניברסיטת תל אביב ומחברם של ספרים ומאמרים רבים בנושא בודהיזם וזן בודהיזם. הקים במשותף עם הפסיכולוג נחי אלון את ‘פסיכו-דהרמה’ – מרכז לאימון וליישום […]

יעקב רז
library image
Skip to content