בנִיקַאַיוֹת זהו שם נוסף לנִירְוַואנַה. במסורת הבודהיסטית…
חנות הספרים
21/10/23
הקלטת מפגש תמיכה ולימוד: מקשיבים לכאב | 17-10-23 | עם אבי פאר ואיתי ארצי
מקשיבים לכאב: לעצור, לנשום, לשאול, להרהר מפגש תמיכה ולימוד עם…
- This event has passed.
ריטריט ראש השנה בנושא מטהה וריקות – זהר לביא וניית’ן גלייד, בסיוע שחר מתן
חמישי ,
14/09/2023 ,
14:00 -
14:00
,(שבוע)
תובנה
אירועים המפורסמים באתר זה (למעט אירועים של בודהיזם בישראל) מועברים על ידי מורים ומורות שונים שאינם קשורים לארגון. בודהיזם בישראל אינה נושאת באחריות בנוגע לנכונות ולטיב הפרסומים ולא תהיה אחראית לאספקת השירות ולכל נזק שעלול להיגרם כתוצאה מצפייה במידע או רישום לאירוע. השימוש באתר הינו בהתאם לתנאי השירות ולהסכם הפרטיות.
אירועים נוספים
'כל עוד הוא אינו קהה חושים כשמייצב האדם את תשומת לבו בעודו עומד, הולך, יושב או שוכב- הרי שזהו המרחב השמיימי בעולם הזה' (הדרשה על האהבה) ניתן לדמיין את הסוטרות, דרשות הבודהה, כטקסט עשוי חוטים-דקיקים, אותם ניתן לשזור ולטוות לתוך חיינו. בקורס זה נתעמק באימוני מדיטציה כפי שהם נשקפים מסוטרות שונות. נקרא קריאה קרובה אל הלב בכמה סוטרות מרכזיות, תוך שימת דגש מיוחד על עקרון האימון ב'גוף, דיבור ותודעה' (body speech and mind) ונבקש לבחון כיצד המדיטציות אותן לימד…
"היו השינוי שתבקשו לראות בעולם" (גנדהי) מציאת משמעות ותכלית היא חלק מרכזי מהחיים האנושיים. כאשר ישנה משמעות נוכל לשאת את כל קשיי ואתגרי החיים, ואילו בהיעדרה של משמעות, גם קושי קטן יכול להפוך לקשה מנשוא. אפשר להתייחס למשמעות במובן של החלומות או השאיפות שיש לנו, ואפשר לחשוב על כך גם במובן של מציאת משמעות או היגיון במה שקורה סביבנו: הפוליטיקה, האלימות, הקושי, אותם אנו חוות.ים כאשר אנחנו במגע עם העולם. מה פשר הקושי? מה הסיבה לכל הדוקהה (אי נחת)…
בקורס זה נבקש להתעמק בלימוד המסורתי יותר והמסורתי פחות של ששת המחוזות, שישה סוגים של הלכי נפש סובלים, דרכם כולנו מעת לעת עוברים ושאִתם כולנו מעת לעת מתמודדים. במסורת הבודהיסטית זכו הלכי נפש אלה לשפה סימבולית מרתקת: מחוז בני האדם, בו ההיאחזות מושלת בנו; מחוז האלים, בו מושלת בנו ההישגיות המדומה; מחוז יריבי האלים, בו מושלת תחרותיות; מחוז החיות, בו מושלת הישרדותיות; מחוז הרוחות הרעבות, אותו מנהלות התמכרויות; ומחוזות הגיהינום החם והקר בו אנו כלואים במצבי נפש קיצוניים, מזעם פסיכוטי…
ריקות מגלה בפנינו מרחב בין האופן בו דברים מתהווים לבין האופן בו הדברים נתפסים בעיננו. בתוך המרחב הזה קיים חופש – החופש לכוון את חיינו אל המיטיב ואל משאלת לבנו העמוקה; לחיות עם מטהה – מתוך אהבה וחיבור.
הריקות היא הבנה עמוקה הרואה כי אין אף דבר המתקיים באופן חד ממדי ועצמאי. הבנה של ריקות משחררת אותנו מהזדהויות מגבילות; הן לגבי עצמנו והן לגבי העולם.
מטהה מהווה הן דרך אל ריקות והן ביטוי טבעי של ריקות; מטהה וריקות תומכות זו בזו והן בלתי נפרדות זו מזו. מטהה נשענת על ההבנה שאין דבר שקיים באופן נפרד והמשכי; שהכל כולל הלב, התודעה והתפיסה שלנו מושפע מאין סוף תנאים ונסיבות משתנים. וככל שאנו מפתחות גישה של ידידות מסבירת פנים, כך מתמוססת אשליית הנפרדות והראייה הבהירה הולכת ומעמיקה.
בריטריט זה נחקור יחד את האופן בו תרגול מטהה תומך בהבנה חוויתית ואישית של ריקות.
הימים יכללו הנחיות מדיטציה, שיחות דהרמה וזמן לשיחות אישיות עם המורות.
מורת דהרמה בעמותת תובנה ובמרכז המדיטציה גאיה האוס שבאנגליה.
מתרגלת ומלמדת בישראל, אירופה והודו.
זוהר נמנית על המייסדים של סנגה-סווה שמשלבת בין מדיטציה, דהרמה ופעילות חברתית.
אירועים נוספים
'כל עוד הוא אינו קהה חושים כשמייצב האדם את תשומת לבו בעודו עומד, הולך, יושב או שוכב- הרי שזהו המרחב השמיימי בעולם הזה' (הדרשה על האהבה) ניתן לדמיין את הסוטרות, דרשות הבודהה, כטקסט עשוי חוטים-דקיקים, אותם ניתן לשזור ולטוות לתוך חיינו. בקורס זה נתעמק באימוני מדיטציה כפי שהם נשקפים מסוטרות שונות. נקרא קריאה קרובה אל הלב בכמה סוטרות מרכזיות, תוך שימת דגש מיוחד על עקרון האימון ב'גוף, דיבור ותודעה' (body speech and mind) ונבקש לבחון כיצד המדיטציות אותן לימד…
"היו השינוי שתבקשו לראות בעולם" (גנדהי) מציאת משמעות ותכלית היא חלק מרכזי מהחיים האנושיים. כאשר ישנה משמעות נוכל לשאת את כל קשיי ואתגרי החיים, ואילו בהיעדרה של משמעות, גם קושי קטן יכול להפוך לקשה מנשוא. אפשר להתייחס למשמעות במובן של החלומות או השאיפות שיש לנו, ואפשר לחשוב על כך גם במובן של מציאת משמעות או היגיון במה שקורה סביבנו: הפוליטיקה, האלימות, הקושי, אותם אנו חוות.ים כאשר אנחנו במגע עם העולם. מה פשר הקושי? מה הסיבה לכל הדוקהה (אי נחת)…
בקורס זה נבקש להתעמק בלימוד המסורתי יותר והמסורתי פחות של ששת המחוזות, שישה סוגים של הלכי נפש סובלים, דרכם כולנו מעת לעת עוברים ושאִתם כולנו מעת לעת מתמודדים. במסורת הבודהיסטית זכו הלכי נפש אלה לשפה סימבולית מרתקת: מחוז בני האדם, בו ההיאחזות מושלת בנו; מחוז האלים, בו מושלת בנו ההישגיות המדומה; מחוז יריבי האלים, בו מושלת תחרותיות; מחוז החיות, בו מושלת הישרדותיות; מחוז הרוחות הרעבות, אותו מנהלות התמכרויות; ומחוזות הגיהינום החם והקר בו אנו כלואים במצבי נפש קיצוניים, מזעם פסיכוטי…