זה שהתעורר.
אירועים המפורסמים באתר זה (למעט אירועים של בודהיזם בישראל) מועברים על ידי מורים ומורות שונים שאינם קשורים לארגון. בודהיזם בישראל אינה נושאת באחריות בנוגע לנכונות ולטיב הפרסומים ולא תהיה אחראית לאספקת השירות ולכל נזק שעלול להיגרם כתוצאה מצפייה במידע או רישום לאירוע. השימוש באתר הינו בהתאם לתנאי השירות ולהסכם הפרטיות.
ריטריט ויפאסנה קצר – 5 ימים בהנחיית ענת צחור. הריטריט מתקיים בשתיקה ולפי המסורת הנזירית. בריטריט נחווים ונלמדים השלבים הבסיסיים של טכניקת מדיטציית סאטיפאתנה-ויפאסנה והמתרגל מתחיל לטפס בסולם הידע, מתגבר על מכשולים ומחזק כוחות ותובנות. זהו תהליך של ריפוי, יצירת שלווה, איזון נפשי, שחרור ממכאובים ותפיסות שגויות.
בהשתתפות: יעקב רז, איילת שמולביץ׳, יובל אידו טל, ענבל הללי בלס, מאיה לאוב, ד״ר יהודית לובל, אביגיל פן, גבריאל שירז ״לרבים מאיתנו חוויית החיים בתקופה זו היא של אובדן דרך: מסכת של בלבול, צער, יגון.. נראה שכל שהיה בטוח נופץ, נגוז. כך במישור האישי. כך בלאומי. כשחושבים על המאמצים לסלילתה של דרך, הלב מתכווץ: תכנון התוואי, המכשולים שבדרך, עוגמת הנפש, הקורבנות. והנה משנסללה, נדמה שהיעד נעלם, או שלא התקיים מעולם, או שעבר למקום אחר… האם אובדן הדרך יכול לשמש מקור…
אחרי הפסקה של כמה חודשים נחזור ביום שישי ה-2.8.2024, ללמוד את הטקסט הקנוני של שאנטידווה שעוסק במוטיבציה, בגישה, בתרגול ובאורח חייו של בודהיסטווה – מתרגל.ת שמשלב את כל שיעורי הבודהה בתרגול שיוביל אותו או אותה להארה שלמה למען כל היצורים החיים. לפני שיצאנו לחופשה הספקנו לקרוא את הפרק הראשון שעוסק ביתרונות הבודהיצ׳יטה; את הפרק השני שעוסק בהכנת התודעה לכינון תודעת ההארה; ובתים מהפרק השלישי שמובלים לטיפוח שלם של שני סוגי הבודהיצ׳יטה: כשאיפה וכמעשה. במפגשים הקרובים נמשיך בלימוד הטקסט. נתחיל בחזרה…
“התודעה היא שדה
בו טמונים כול סוגי הזרעים.
שדה התודעה הזה יכול להיקרא
‘כל הזרעים’.”
זהו הבית הראשון מתוך טקסט בן חמישים בתים שכתב תיך נאת האן.
באמצעות הטקסט הזה הוא ניסה לתמצת ולהנגיש את החקר הנפלא, המרתק והיקר מפז של התודעה על פי הבודהיזם, ועליהם, בין השאר, יתבסס הקורס.
הטקסט מתבסס על מסורת רבת שנים שהחלה במורים כוַסובנדו (מייסד אסכולת ויג’נפּטי-מַטְרַה), ומתוך הבנה שהעמקה כזו בטבע התודעה יכולה לעזור רבות למתרגלים ומתרגלות להבין את תודעתם ולהקל על סבל. כמו שאמר מורה הזן טונג צ’יו: “כשאנחנו מבינים כיצד פועלת תודעתנו, התרגול נעשה קל.” תיך נאת האן אומר שהבנה היא החומר שממנו עשויים אהבה ורוחב לב. הבנה של מה? של סבלנו, של אושרנו, של תודעתנו (שאינה נפרדת מגופנו).
חקר התודעה הבודהיסטי מתווה דרך לריפוי ולשחרור מסבל. תרגול תשומת לב והבנה עמוקה של התודעה מאפשרים לטפל בתודעה ובגוף שלנו, לשמור עליהם ולהיטיב איתם.
ממש כשם שגנן מטפח את גינתו – כך אנו מטפחים, בעזרת התרגול, את שדה תודעתנו ומרפאים את חלקי התודעה שלנו הזקוקים לריפוי. וממש כמו גנן הנענה לטיבה המשתנה תמידית של גינתו – זוהי משימה לכל החיים.
נושאים שהקורס ייגע בהם: 8 רבדי התודעה על פי הבודהיזם; 51 תצורות מנטליות – זרעים בתודעה, טיפוחם והתמרתם; מאנאס – מנגנון ההישרדות שלנו; כוחות הרגל, דפוסים, נטיות והתמרתם; התמרה בבסיס; תודעה אישית וקולקטיבית; השקייה סלקטיבית; אי-שניוּת.
הייתה נזירה במשך 12 שנים בפלאם ווילאג’ – מרכז התרגול של מורה הזן הידוע והאהוב תיך נאת האן, והוסמכה שם כמורת דהרמה.
מטפלת בשיטת IFS. מתרגמת הספר ‘אמנות החיים’. מורה ותלמידה.
ריטריט ויפאסנה קצר – 5 ימים בהנחיית ענת צחור. הריטריט מתקיים בשתיקה ולפי המסורת הנזירית. בריטריט נחווים ונלמדים השלבים הבסיסיים של טכניקת מדיטציית סאטיפאתנה-ויפאסנה והמתרגל מתחיל לטפס בסולם הידע, מתגבר על מכשולים ומחזק כוחות ותובנות. זהו תהליך של ריפוי, יצירת שלווה, איזון נפשי, שחרור ממכאובים ותפיסות שגויות.
בהשתתפות: יעקב רז, איילת שמולביץ׳, יובל אידו טל, ענבל הללי בלס, מאיה לאוב, ד״ר יהודית לובל, אביגיל פן, גבריאל שירז ״לרבים מאיתנו חוויית החיים בתקופה זו היא של אובדן דרך: מסכת של בלבול, צער, יגון.. נראה שכל שהיה בטוח נופץ, נגוז. כך במישור האישי. כך בלאומי. כשחושבים על המאמצים לסלילתה של דרך, הלב מתכווץ: תכנון התוואי, המכשולים שבדרך, עוגמת הנפש, הקורבנות. והנה משנסללה, נדמה שהיעד נעלם, או שלא התקיים מעולם, או שעבר למקום אחר… האם אובדן הדרך יכול לשמש מקור…
אחרי הפסקה של כמה חודשים נחזור ביום שישי ה-2.8.2024, ללמוד את הטקסט הקנוני של שאנטידווה שעוסק במוטיבציה, בגישה, בתרגול ובאורח חייו של בודהיסטווה – מתרגל.ת שמשלב את כל שיעורי הבודהה בתרגול שיוביל אותו או אותה להארה שלמה למען כל היצורים החיים. לפני שיצאנו לחופשה הספקנו לקרוא את הפרק הראשון שעוסק ביתרונות הבודהיצ׳יטה; את הפרק השני שעוסק בהכנת התודעה לכינון תודעת ההארה; ובתים מהפרק השלישי שמובלים לטיפוח שלם של שני סוגי הבודהיצ׳יטה: כשאיפה וכמעשה. במפגשים הקרובים נמשיך בלימוד הטקסט. נתחיל בחזרה…