גוף ותודעה: נָאמָה (שם או תודעה): תחושות,…
שבע “הנטיות” או “הדפוסים”, מחלקות את בני האדם לשבעה סוגים, בהתאם לתכונת אופי דומיננטית אשר “מנהלת אותם”:
(1). (נטייה ל) “השתוקקות חושית” (קאמה)
(2). (נטייה ל) “סלידה” (פַּטיגְהָה)
(3). (נטייה ל) “השקפות ודעות ספקולטיביות” (דיטהי)
(4). (נטייה ל) “ספקות עמוקים” (וִיצִ’יקִיצְ’הַא)
(5). (נטייה ל) “יהירות” (מַאנָה)
(6). (נטייה ל) “להיות/ להמשך הקיום” (בְּהַאווָה)
(7). (נטייה ל) “בורות” (אַוִיגַ’א)
הפרשנים מסבירים את שבע הנטיות כך:
“דברים אלו קרויים נטיות, היות וכתוצאה (מהעקשנות שלהם, הם חוזרים שוב ושוב ונוטים להיות התנאים והסיבות לעליה חוזרת של השתוקקות חושית וכן הלאה…”
יש להבין את המושג “נטיות” לא כאפשרויות חלופיות, אשר מחלקות את כל בני האם ל”טיפוסים נפוצים” (או שאדם הוא (רק) בעל נטייה ל”השתוקקות חושית” או שאדם הוא בעל נטייה ל”סלידה” וכן הלאה). בכל אחד מאיתנו ישנן בדרך כלל יותר מנטייה אחת ואנו מהווים תערובת שלהן. עם זאת, יש בדרך כלל נטיות שהן דומיננטיות יותר מהאחרות והן מייצרות במשך הזמן דפוסים ברורים שגורמים לנו לחשוב, לדבר ולהתנהג בצורה מסוימת.
נטיות חבויות.