עגלת הקניות

0
סה"כ עלות המוצרים

השלמות של ההתכוונות האוהבת: הנחיות להרהור ותרגול (מטא פארמי)

גיל פרונסדל
19/06/2022
תרגום: אורנה ברקאי

גיל פרונסדל הוא המורה הראשי ב-Insight Meditation Center ברדווד סיטי, קליפורניה. הוא מתרגל ויפסנא וזן, באסיה ובארה”ב, מאז 1975. הוא היה נזיר במסורת התהרוואדה בבורמה, ומאוחר יותר הוסמך ככומר זן. הוא בעל תואר דוקטור בלימודי דת מאוניברסיטת סטנפורד, ומחברם של ספרים ומאמרים רבים. 

***

את ההרהורים (רפלקציות) והתרגולים האלה תוכלו להעשיר על-ידי דיונים עם חברים, עם שותפים לדרך ועם אחרים.

 

הרהורים

  1. חשבו על כמה מהמעשים היותר חשובים שעשו למענכם אחרים מתוך רצון טוב או התכוונות אוהבת. מה עשה אותם לחשובים בעיניכם? איזו הרגשה הם עוררו בכם? האם הם הניעו אתכם לפעול באותה הדרך? מה למדתם מההתנסות במעשים שמוּנעיּם מרצון טוב?

 

  1. חשבו על כמה מהמעשים היותר חשובים שעשיתם למען אחרים מתוך רצון טוב או התכוונות אוהבת. מה עשה אותם לחשובים בעיניכם? מה הרגשתם כשעשיתם אותם? מה למדתם מכך?

 

  1. חשבו אילו השקפות אתם יכולים לאמץ שיסייעו לכם לחזק את הרצון הטוב או את ההתכוונות האוהבת כלפי אחרים. איזה היבט באדם האחר יכול לגרום לכם לנטות להרגיש כלפיו ידידותיים יותר. רשמו לפניכם חמש השקפות, מחשבות או גישות שיסייעו לכם לפתח יותר התכוונות אוהבת כלפי אחרים.

 

תרגולים

  1. בחודש הקרוב התחילו את המדיטציות שלכם בעשר דקות של התכוונות אוהבת. שימו לב איך ההתחלה הזאת משפיעה על שאר המדיטציה.

 

  1. במשך שבוע אחד הקדישו את כל ישיבות המדיטציה לתרגול של התכוונות אוהבת. איך זה משפיע על חיי היומיום שלכם?

 

  1. כשאתם נמצאים בסיטואציה שיש בה קהל, תרגלו ביניכם לבין עצמכם מחשבות ורגשות של רצון טוב, ידידותיות והתכוונות אוהבת כלפי האחרים שסביבכם. כיצד העשייה הזאת משפיעה עליכם?

 

  1. בחרו אדם שאינכם מסתדרים איתו. במשך שלושה ימים מקדו את התרגול במחשבות ובתחושות של רצון טוב או התכוונות אוהבת כלפי האדם הזה. שימו לב איך היחס שלכם כלפיו משתנה במהלך אותם שלושה ימים.

פריטים נוספים

“דילמת הרועה” – על הגנה העצמית ושימוש בכוח במסורות הבודהיסטיות

לומד, מלמד ומתרגל בודהיזם טיבטי, מאהמודרה ודזוגצ’ן, תלמידו של קרמה צ’גמה רינפוצ’ה וסנגטרול רינפוצ’ה – שושלת הקגיו. מייסד MEDITATION FACTORY, מרכז בודהיסטי לתרגול ולימוד בהרצליה.   *** הגנה עצמית היא […]

שלמה בזם
library image

לקום מהשבעה

מתרגל, ופוסע על הדרך מאז 1997 במסורת הוויפסנא והבודהיזם הטיבטי. חוקר דהרמה בת-זמננו, דהרמה מעורבת חברתית ואת המפגש בין ההגות הבודהיסטית לפילוסופיה המערבית. עבודת הדוקטורט שלו מציעה תפיסה חינוכית דיאלוגית […]

אסף סטי אל-בר
library image

רוחניות בזמן מלחמה – מהסבל אל החופש

מורה לווִיפַּסַנַא, מיינדפולנס ודהרמה. מלמדת בארץ ובעולם משנת 2004. למדה ותרגלה עם מורים ידועים ברחבי העולם במסורת הוויפאסנא הבודהיסטית ובמסורת האי-שניות ההינדואיסטית. שהתה תקופות ארוכות במזרח ובמערב במנזרים ובמרכזי מדיטציה, […]

לילה קמחי
library image

יותר מדי עכשיו

פרופסור אמריטוס ללימודי יפן וזן בודהיזם באוניברסיטת תל אביב ומחברם של ספרים ומאמרים רבים בנושא בודהיזם וזן בודהיזם. הקים במשותף עם הפסיכולוג נחי אלון את ‘פסיכו-דהרמה’ – מרכז לאימון וליישום […]

יעקב רז
library image
Skip to content