אגארג’ונה, המחבר של “מחרוזת יקרת ערך”, היה אחד מהמאסטרים ההודים הבודהיסטים הגדולים ביותר של מסורת נאלנדא, והוא ידוע בעיקר מחיבוריו המעמיקים בנושא הטבע המוחלט של המציאות.
בטקסט הזה, הנמנה בין המסות החשובות ביותר של נאגארג’ונה, המחבר מייעץ למלך הודי הן בנושא הפילוסופיה של אסכולת דרך האמצע (מדהיאמקה), והן בעניינים מעשיים, כמו איך לחיות חיים מוסריים וחומלים המבוססים על השאיפה הנחושה להיחלץ ועל בודהיצ’יטה. בה בעת, נאגארג’ונה מראה איך נושאים שונים-לכאורה אלה קשורים זה בזה, ולמעשה מהווים מקשה אחת. אף כי נאגארג’ונה פונה ישירות למלך, השיעורים העל-זמניים שלו נוגעים לכל אחד, בכל מקום ובכל תרבות.
הטקסט משמש בסיס לפרשנויות הודיות וטיבטיות רבות. מסות אחרות, כמו “הכניסה לדרך האמצע” של צ’נדרקירטי ו”המדריך לדרך האמצע” של שאנטידווה, מרחיבות ומפרטות את הנקודות השונות שמועלות בו. עבור הבודהיסטים הטיבטים “מחרוזת יקרת ערך” היא נושא לימוד במנזרים ובשיעורים פומביים כאחת.
בתחילת כל שיעור, יוצג בקצרה נושא מתוך שלבי הדרך המדורגת להארה (לאם-רים), כדי לעודד את המשתתפים למדוט על אותו נושא במשך השבוע. לאחר מכן נערוך דיון מעמיק בכמה בתים מתוך “מחרוזת יקרת ערך”, ובעקבותיו תהיה מדיטציה מודרכת קצרה על הבתים עליהם עברנו.